مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 10:002023-09-13سياسي

واکاوی مواضع دولت موقت در برابر رژیم بعث عراق


پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و شکل گیری نظام جمهوری اسلامی، سیاست خارجی کشور دچار تغییر و تحول ماهیتی و ساختاری شد و نظام بین الملل و نظم دوقطبی جهانی را تحت تأثیر قرار داد.

- پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و شکل گیری نظام جمهوری اسلامی، سیاست خارجی کشور دچار تغییر و تحول ماهیتی و ساختاری شد و نظام بین الملل و نظم دوقطبی جهانی را تحت تأثیر قرار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا آغاز جنگ تحمیلی در 31 شهریور 1359، سیاست خارجی و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ازیک طرف، تحت تأثیر شرایط بحرانی و بی ثباتی سیاسی حاکم بر جامعه قرار داشت.

از سوی دیگر، به دلیل ماهیت تجدیدنظرطلبانه انقلاب اسلامی، یک نوع سردرگمی و آشفتگی تصمیم گیری و اجرا بر کارگزاران سیاست خارجی کشور در روابط خارجی حاکم شده بود.

اختلافات فکری و سیاسی کارگزاران دولت موقت با شورای انقلاب و بینش و منش رهبر انقلاب نیز افزون بر مسائل و معضلات یادشده بود.

در این شرایط، رقبای منطقه ای و قدرت های بزرگ نیز با احساس خطر جدی از بازتاب های انقلاب اسلامی در صدد مقابله با آن بودند.

تسخیر سفارت آمریکا در تهران در 13 آبان 1358، بحران مهمی را در تعاملات دیپلماتیک جمهوری اسلامی بوجود آورد و باعث شد دشمنان و رقبای نظام انقلابی ایران برای ضربه زد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکاوی مواضع دولت موقت در برابر رژیم بعث عراق

واکاوی مواضع دولت موقت در برابر رژیم بعث عراق