مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 10:252023-09-05پزشكي

ورزش گروهی در نوجوانی، سلامت روان در بزرگسالی را بهبود می بخشد


بر اساس نتایج یک پژوهش، حضور کودکان از سنین پایین در تیم های گروهی ورزشی به حفظ سلامت روان آنان در آینده کمک بسیاری خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه کویینزلند انجام شد نشان داد کودکانی که از سنین پایین به طور منظم در کلاس های ورزشی گروهی شرکت می کنند، در طولانی مدت سلامت روان بهتری خواهند داشت.

استادیار اسد خان از دانشکده بهداشت و علوم توانبخشی UQ این مطالعه را با بررسی داده های بیش از چهار هزار و 200 کودک استرالیایی در یک دوره هشت ساله رهبری کرد.

به گفته مؤسسه بهداشت و رفاه استرالیا، حدود 14 درصد از کودکان بین 4 تا 11 سال در استرالیا یک اختلال روانی را تجربه می کنند و پسرها معمولاً بیشتر از دختران به این اختلال مبتلا می شوند.

این تحقیق نشان داد برای کودکانی که احساسات خود را بروز نمی دهند و در معاشرت با همسالان خود مشکل دارند، انجام ورزش در یک محیط تیمی مزایای بسیار دارد.

 خان گفت: در حالی که نتایج گزارش برای پسران و دختران ماهیت یکسانی داشت، اما باید برای تشویق دختران به شرکت در ورزش تیمی، به ویژه در سنین پایین تر، اقدامات بیشتری انجام شود.

 خان ادامه داد: در سنین شش و هفت سالگی جامعه آماری این مطالعه، حدود 59 درصد از پسران در ورزش های گروهی شرکت می کنند، در حالی که این رقم در دخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورزش گروهی در نوجوانی، سلامت روان در بزرگسالی را بهبود می بخشد

ورزش گروهی در نوجوانی، سلامت روان در بزرگسالی را بهبود می بخشد