مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 17:102023-09-09سياسي

بسته های تشویقی فرصتی برای تحول در بافت فرسوده شهری است


بسته های تشویقی که مهر سال گذشته توسط شورای عالی شهرسازی و معماری کشور تصویب شد، فرصتی مناسب برای نوسازی این بافت فراهم کرده است.

- ایسنا/فارس مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: بسته های تشویقی که مهر سال گذشته توسط شورای عالی شهرسازی و معماری کشور تصویب شد، فرصتی مناسب برای نوسازی این بافت فراهم کرده است.

محمودرضا طالبان شنبه، 18 شهریور با بیان اینکه یکی از اهداف راهبردی دولت مردمی سیزدهم، اهتمام و توجه ویژه به بافت های ناکارآمد و فرسوده شهری است، به خبرنگاران گفت: باید با استفاده از تمام ظرفیت های پیش بینی شده در این زمینه اقداماتی در خور شان استان فارس و کلانشهر شیراز انجام شود.

طالبان گفت: بسته های مصوب شامل اعطای حداکثر 2 طبقه تشویقی نسبت به تراکم مجاز طرح مصوب، کاهش ضریب تامین پارکینگ مورد نیاز به 75 درصد برای هر واحد، احتساب نکردن سطح بالکن و تراس در محاسبه تراکم ساختمانی، امکان تخصیص 20 درصد فضای باز به منظور بخشی از پارکینگ های مورد نیاز و امکان صدور پروانه ساختمانی در پلاک های با مساحت کمتر از 70 متر که امکان تجمیع ندارند، است.

وی افزود: از دیگر بسته های تشویقی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری می توان به امکان احداث حداکثر یک در اضافه برای تامین حداکثری پارکینگ، تسریع در بررسی درخواست های متقاضیان در بررسی پروانه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بسته های تشویقی فرصتی برای تحول در بافت فرسوده شهری است

بسته های تشویقی فرصتی برای تحول در بافت فرسوده شهری است