مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 16:152023-09-12اقتصادي

تولید 16 تن خاویار در لرستان


رییس حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تولید 16 تن خاویار در این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهدی بهاروند امروز سه شنبه در همایش آموزشی مروجین شیلات در لرستان، اظهار داشت: در حال حاضر در استان لرستان حدود 32 هزار تن ماهی تولید می شود که پیش بینی ها بر این است که تا پایان سال به 35 هزار تن برسد.

ظرفیت تولید ماهی 10 هزار تن بیشتر می شود وی اظهار کرد: آبزی پروری، صید و آبزی مصرفی سه وظیفه عمده سازمان شیلات کشور است که در استان ها نیز به صورت ویژه باید دنبال شود.

رییس حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه استان لرستان یکی از استان های پیشرو در آبزی پروری است و علم شیلات در این استان بومی شده است، افزود: اکنون لرستان یکی از تولیدکنندگان تخم چشم زده و بچه ماهی کشور است و در پرورش ماهی تا عمل آوری و رسیدن بر سر سفره مردم، حرف های خوبی برای گفتن دارد.

بهاروند، ادامه داد: در حال حاضر مجتمع های بزرگ آبزی پروری در سطح استان در حال تکمیل است که با آغاز به کار آنها حدود 10 هزار تن به ظرفیت تولید ماهی استان افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به تعریف پروژه های جدید شیلاتی برای توسعه صنعت آبزی پروری در استان، تصریح کرد: اکنون مجتمع های آبزی پروری ویژه تولید خاویار در شهرهای کوهدشت، رومشکان و پلدختر در حال ساخت است و طی چ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 16 تن خاویار در لرستان

تولید 16 تن خاویار در لرستان