مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 شهریور 1402 ساعت 09:202023-09-14سياسي

درگذشت 2 نفراز مشاهیر خراسان جنوبی


روز گذشته علی اکبر بهرمان پدر علم ارتودنسی نوین ایران و امروز پروفسور محمد بهفروز، خیر دانشگاه ساز و دانشمند شیمی از مشاهیر خراسان جنوبی دارفانی وادع گفتند.

- خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی؛ روز گذشته علی اکبر بهرمان پدر علم ارتودنسی نوین ایران و امروز پروفسور محمد بهفروز، خیر دانشگاه ساز و دانشمند شیمی  از مشاهیر خراسان جنوبی دارفانی وادع گفتند.

پروفسور محمد بهفروز، فرزند خراسان جنوبی، خیر دانشگاه ساز، دانشمند شیمی و از اهالی روستای رجنوک بخش قهستان امروز دار فانی را وداع گفت.

مرحوم زنده یاد پروفسور بهفروز خیر دانشگاه ساز که اولین خوابگاه متاهلین را در دانشگاه بیرجند ساخت 15 فروردین ماه 1314 در روستای رجنوک قهستان دیده به جهان گشود.

وی تحصیلات ابتدایی را در قُهستان و تحصیلات دانشگاهی را در دانشسرای عالی تهران با رتبه یک در رشته شیمی و مدرک دکترا را از دانشگاه ایندیانای آمریکا دریافت کرد و در بازگشت به ایران در دانشگاه شیراز به عنوان استاد مشغول به تدریس و تحقیق شد.

وی  در سال 1372 موفق به کسب رتبه استاد ممتاز شیمی از دانشگاه ایالتی بال آمریکا شد.

سرای متأهلی دانشجویی بهفروز در پردیس دانشگاه بیرجند  سال 1397 از طریق همیاری این خیّر ماخته و به نام پروفسور بهفروز نامگذاری شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درگذشت 2 نفراز مشاهیر خراسان جنوبی

درگذشت 2 نفراز مشاهیر خراسان جنوبی