مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 08:452023-09-18سياسي

بیت تاریخی رهبری در ایرانشهر مرمت می شود


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با هدف توسعه همه جانبه، بنای تاریخی محل اقامت مقام معظم رهبری در ایرانشهر مرمت خواهد شد.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با هدف توسعه همه جانبه، بنای تاریخی محل اقامت مقام معظم رهبری در ایرانشهر مرمت خواهد شد.

رحمان ریگی در گفت وگو با ایسنا افزود: رهبر معظم انقلاب که در سال 56 توسط رژیم پهلوی به ایرانشهر تبعید شده بودند، به مدت یک سال در این ساختمان که با مصالح بومی خشتی و گلی و معماری سنتی است، سکونت داشتند.

وی بیان کرد: در سال 1370 این منزل به عنوان یادبودی از دوران تبعید مقام معظم رهبری به میراث فرهنگی اهدا شده است و به مرور زمان با مرمت اولیه به موزه قرآن و عترت در ایرانشهر تبدیل شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر گفت: همه ساله از سوی علاقه مندان به قرآن و عترت و با توجه به واقع شدن ایرانشهر در مسیر زاهدان و چابهار و جاذبه های گردشگری این شهرستان، مسافران و گردشگران زیادی از این مکان دیدن می کنند.

وی ادامه داد: در این زمینه با توجه به پیگیری های سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان مبنی بر بررسی موانع و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیت تاریخی رهبری در ایرانشهر مرمت می شود

بیت تاریخی رهبری در ایرانشهر مرمت می شود