مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 شهریور 1402 ساعت 09:052023-08-25سياسي

ادامه روند تغییر کاربری اراضی کشاورزی و چالش تأمین امنیت غذایی


در مساله تصرف اراضی کشاورزی و منابع طبیعی باید از تمام ابزار قانونی و ظرفیت های مردمی برای پیشگیری از تداوم تخریب و تغییر کاربری اراضی استفاده کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهم ترین شاخص های انقلاب اسلامی حضور و مشارکت همه جانبه مردم در عرصه های مختلف است، در این میان حضور و مشارکت مردم در حفاظت و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست با توجه به چالش های این حوزه بیش از پیش اهمیت خود را آشکار کرده است.

موضوع مشارکت مردمی در صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست تا جایی اهمیت دارد که در اصل 50 قانون اساسی نیز به آن تأکید ویژه شده است و در آن آورده شده محیط زیست میراث آتیه ما و بین نسلی است و همه مردم مکلف به ایفای نقش در حفظ آن هستند .

نقش تعاملی و جایگاه تشکل های مردم نهاد و برون رفت از چالش های موجود در حوزه منابع طبیعی چیست؟ محمدحسین صادقی، مدیرکل دفتر پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی قوه قضاییه در این باره به مهر گفت: استفاده از ظرفیت مشارکت مدنی و سازمان ها مردم نهاد یکی از شاخص های موفقیت و پیشبرد اهداف سازمانی تلقی می شود.

در حوزه مسائل قضایی نیز به این نکته و اهمیت آن تأکیدات ویژه شده است تا جایی که در ماده 66 قانون آیین دادرسی کیفری آورده شده سازمان های مردم نهادی که اساس نامه آنها در زمینه حمایت از اطفال، نوجوانان، زنان، بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه روند تغییر کاربری اراضی کشاورزی و چالش تأمین امنیت غذایی

ادامه روند تغییر کاربری اراضی کشاورزی و چالش تأمین امنیت غذایی