مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 12:402023-08-26بين الملل

ایده ارز بریکس، غیر قابل تحقق است/ بریکس ضد غرب نیست


حتی اگر بریکس یک ارز مشترک ایجاد کند ممکن است در نهایت مانند یورو عمل کند که به طور جدی سلطه دلار را به چالش نکشیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، الجزیره نوشت: برای مدت زمان 80 سال دلار ایالات متحده بر تمام ارز های دیگر تسلط داشت.

با این وجود، گروهی از کشور های در حال توسعه که از حضور قریب الوقوع غرب بر مدیریت و امور مالی جهانی خسته شده اند مصمم هستند که آن نفوذ را از بین ببرند.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه روز سه شنبه در یک سخنرانی مجازی در نشست بریکس در ژوهانسبورگ جایی که رهبران برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی برای سه روز گردهم آمده بودند گفت: روند دلارزدایی غیرقابل بازگشت است و با سرعت رو به افزایش می باشد .

دلار از پایان جنگ جهانی دوم ارز ذخیره اصلی جهان بوده و تخمین زده می شود که در بیش از 80 درصد تجارت بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد.

لولا داسیلوا رییس جمهور برزیل در اوایل سال جاری این پرسش را مطرح کرد که چرا همه کشور ها باید تجارت خود را بر مبنای دلار قرار دهند؟ و پیش از آن یک مقام ارشد روسیه اشاره کرده بود که گروه بریکس در حال کار بر روی ایجاد واحد پولی خود می باشد .

درخواست ها برای پایان دادن به سلطه دلار موضوع تازه ای و صرفا مختص اعضای بریکس نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایده ارز بریکس، غیر قابل تحقق است/ بریکس ضد غرب نیست

ایده ارز بریکس، غیر قابل تحقق است/ بریکس ضد غرب نیست