مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 شهریور 1402 ساعت 18:352023-09-21اقتصادي

شیرین سازی آب «خزر» ضرورت جدی رفع تنش آبی گلستان


استاندار گلستان شیرین سازی آب دریای خزر را از برنامه های فوری برای کاهش بحران آب در استان برشمرد و گفت: شیرین سازی آب این دریا علاوه بر رونق اقتصاد دریا محور باعث کاهش تنش های آبی در استان می شود.

- ایسنا/گلستان استاندار گلستان شیرین سازی آب دریای خزر را از برنامه های فوری برای کاهش بحران آب در استان برشمرد و گفت: شیرین سازی آب این دریا علاوه بر رونق اقتصاد دریا محور باعث کاهش تنش های آبی در استان می شود.

علی محمد زنگانه استاندار ظهر پنج شنبه 30 شهریور در جلسه ای با حضور دکتر ابراهیمی نیا رییس امور آب کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه بودجه و دکتر جعفری مدیرعامل آبفای کشور اظهار کرد: مردم صبور با فرهنگ گلستان در تابستان گذشته به کمک خادمان خود در دولت آمده و از تنش آبی در استان کاستند.

وی با بیان اینکه 99 درصد آب استان به منابع زیرزمینی متکی بوده و ما باید با ایجاد ساز و کارهای مناسب و فوری از تک منبعی خارج شویم، گفت: 60 درصد آب شهرستان کلاله از دو چشمه آق سو و زاو تامین می شد که متاسفانه امسال به دلیل خشکسالی منطقه خشک و از مدار خارج شد.

استاندار گلستان با اشاره به وضعیت بارشی استان تصریح کرد: در سال جاری میزان بارش در استان از 360 میلی متر به 160 میلی متر رسیده که این امر باعث کاهش ذخایر آبی زیرزمینی و منابع آب استان شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیرین سازی آب «خزر» ضرورت جدی رفع تنش آبی گلستان

شیرین سازی آب «خزر» ضرورت جدی رفع تنش آبی گلستان