مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 11:402023-09-19سياسي

پرونده «ماسوله» از یونسکو برگشت خورد


«منظر فرهنگی ماسوله» با مخالف ایکوموس، رأی یونسکو را برای ثبت جهانی نگرفت و برگشت خورد و فرصت دیگری به ایران داده شد تا نواقص این پرونده رفع شود.

- منظر فرهنگی ماسوله با مخالف ایکوموس، رأی یونسکو را برای ثبت جهانی نگرفت و برگشت خورد و فرصت دیگری به ایران داده شد تا نواقص این پرونده رفع شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چهل وپنجمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در شهر ریاض عربستان درحالی برگزار شده که 50 پرونده میراث تاریخی و طبیعی درحال بررسی است و ایران که با سه پرونده در آن حضور دارد، موفق شد 54 کاروانسرای تاریخی با قدمت از ساسانی تا قاجار را در قالب یک پرونده به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه کند و پرونده نفس گیر و پربحث منظر فرهنگی ماسوله نیز دیفر شد.

به جز کاروانسراها، ایران دو پرونده و پرونده پرچالش منظر فرهنگی ماسوله نیز با ایرادهای زیاد نماینده ایکوموس مواجه و گفته شد مدارک و مستندات کافی روی پرونده وجود ندارد و در نتیجه نظر ایکوموس بر این بود که این پرونده در کمیته میراث جهانی یونسکو پذیرفته نشود و درخواست دیفر (رفع ایرادهای پرونده و بررسی در اجلاس های سال های بعد) و ریفر (رفع ایراد جزیی و بررسی بدون نوبت) کرد و در پاسخ به دفاعیات گفت که فرصتی برای بازبینی پرونده نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده «ماسوله» از یونسکو برگشت خورد

پرونده «ماسوله» از یونسکو برگشت خورد