مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 شهریور 1402 ساعت 17:252023-09-06سياسي

انتشار نخستین تصاویر بزرگ ترین جاسوس بریتانیا در ایران پس از 113 سال


مسعود فروزنده ضمن ارائه مدارک آرشیوی اثبات می کند جیکاک مسئولیت های ویژه سیاسی امنیتی داشته است.

جیکاک همکار نزدیک اداره انتشارات اطلاعات و نماینده شرکت در مذاکره با اداره نفت وزارت دارایی بود و مدیریت عملیاتی بحران ها را به عهده داشت.

- چهره مستر جیکاک بزرگ ترین جاسوس بریتانیا در ایران که با یادگیری فارسی و مبدل ظاهر خود به شمایل بومیان ایران، کوشید تا علاوه بر جاسوسی، با جریان سازی گسترده، مانع از شکل گیری یک جریان قدرتمند برای ملی سازی یا بهره برداری حداکثر ایران از منافع صنعت نفت شود، آنچنان تاکنون از نظرها پنهان بود که تصور می شد اساساً وجود خارجی ندارد اما حالا با کشف و انتشار تصاویر او در یک کتاب تاریخی، مشخص شد این ابرجاسوس یک افسانه نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ؛ چاپ دوم کتاب تاریخ مصور نفت اثر مسعود فروزنده با تصاویری غیرمنتظره از مستر جیکاک مشهورترین جاسوس انگلیس در ایران همراه شده که نشان می دهد این شخص واقعاً وجود داشته و آنچه گفته می شده، افسانه نیست.

کتاب با تصویری از جنگ امپراطوری هخامنشی با یونانی ها شروع می شود که با استفاده از گلوله های آتشین نفتی پیروز می شدند و با تصویری از شهر غبار گرفته نفت سفید پایان می یابد و در میانه این روایت بصری، برخی حقایق چون تصاویر این جاسوس خودنمایی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار نخستین تصاویر بزرگ ترین جاسوس بریتانیا در ایران پس از 113 سال

انتشار نخستین تصاویر بزرگ ترین جاسوس بریتانیا در ایران پس از 113 سال