مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 19:502023-08-26بين الملل

در سوریه چه خبر است؟


در تصاویری که در برخی خبرگزاری منتشر شده ، معترضان شعارهای سال 2011 را تکرار کرده و فریاد می زنند : سوریه مال مردم است و نه خانواده اسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران پس از چند سال سکوت نسبی در حوزه اعتراض های عمومی و خیابانی ، صدها نفر از مردم سوریه در سویدا که منطقه ای تحت کنترل حکومت بشار اسد در جنوب سوریه است، در اعتراض به شرایط بد زندگی دست به اعتراض زدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورونیوز ، برگزاری تظاهرات، اقدامی کم سابقه از زمان آغاز جنگ های داخلی در سوریه محسوب می شود و این بار معترضان به ویژه پس از آن به خیابان ها آمدند که دولت یارانه سوخت را لغو کرد.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، یارانه سوخت در حالی هفته گذشته لغو شده که بیش از 90 درصد جمعیت این منطقه زیر خط فقر زندگی می کنند.

گاردین در گزارشی در این باره می نویسد: تظاهرات که از اواسط هفته گذشته در سوریه علیه دولت بشار اسد آغاز شده بود روز جمعه نیز ادامه یافت و تظاهراتی در تعدادی از شهرها در استان های درعا و سویدا گزارش شد.

اعتراضات اواخر هفته گذشته پس از قطع یارانه سوخت توسط دولت آغاز شد که ضربه سنگینی به سوری هایی که از سال ها جنگ و بحران اقتصادی رنج می برند، محسوب می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه در اعتراض هایی که در چند شهر از استان درعا آغاز شده ده ها نفر تظاهرات کردند و آشکارا خواستار پایان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در سوریه چه خبر است؟

در سوریه چه خبر است؟