مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 14:202023-09-17پزشكي

برای رفع استرس چه نخوریم؟


مصرف زیاد مواد قندی مثل انواع کیک و شیرینی می تواند با افزایش سطح قند خون در بدن با علائمی نظیر خستگی و بی حالی همراه بوده و استرس را نیز افزایش دهد.

- ایسنا/لرستان یک متخصص تغذیه گفت: مصرف زیاد مواد قندی مثل انواع کیک و شیرینی می تواند با افزایش سطح قند خون در بدن با علائمی نظیر خستگی و بی حالی همراه بوده و استرس را نیز افزایش دهد.

سمیرا مرادی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: کلیه مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها مثل ویتامین D و E، اسیدهای چرب امگا 3 و مواد معدنی نظیر زینک می توانند در کاهش استرس موثر باشند.

وی ادامه داد: تغذیه نامناسب و کمبود منابع آنتی اکسیدانی در بدن موجب اختلال در خلق و خو شده و زمینه افسردگی و اضطراب را فراهم می کند که برای تسکین اضطراب منابع غذایی مانند ماهی های چرب مانند سالمون، تخم مرغ، تخم کدو تنبل، شکلات تلخ، زردچوبه، ماست و مواد غذایی پروبیوتیک، سیب زمینی شیرین، کنگر فرنگی، جعفری، سیر، تخم آفتابگردان، کلم بروکلی، نخود، پسته، سبزیجات خام، شیر، مرکبات و بلوبری را بیش از پیش در رژیم غذایی خود قرار دهید.

این متخصص تغذیه بیان کرد: از دیگر مواد غذایی موثر در کنترل استرس می توان به مارچوبه، اسفناج، انواع توت، زنجبیل، گردو، آووکادو و همچنین مواد غذایی که حاوی ویتامین های گروه ب هستند اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای رفع استرس چه نخوریم؟

برای رفع استرس چه نخوریم؟