مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 13:002023-09-11اقتصادي

افزایش 250هزار بشکه ای ظرفیت برداشت روزانه نفت از مخازن جنوب کشور


مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: مجموعه فعالیت های مطالعاتی انجام شده در دو سال گذشته، به شناسایی ظرفیت تولیدی بالاتر در 6 مخزن به مقدار 250 هزار بشکه در روز منجر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، رامین روغنیان گفت: تکمیل زنجیره سه گانه هدایت سیالات به مخزن، چاه و تأسیسات لازمه تداوم و افزایش تولید است و خوشبختانه طی دو سال گذشته در هر سه بخش فعالیت های بسیار خوب و قابل دفاعی انجام شده است.

روغنیان ادامه داد: مجموعه فعالیت های مطالعاتی انجام شده طی 2 سال گذشته، به شناسایی ظرفیت تولیدی بالاتر در 6 مخزن اهواز بنگستان، منصوری بنگستان، آبتیمور، گلخاری، بالارود و منصورآباد بنگستان به مقدار 250 هزار بشکه در روز منجر شده است که این مقدار بیش از 7 درصد ظرفیت تولید کنونی میدان های شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است و در صورت تأمین الزامات تولیدی این مخازن و تولیدی شدن این ظرفیت، با فرض قیمت هر بشکه نفت 80 دلار، سالانه 7 میلیارد دلار به درآمد ارزی کشور اضافه می شود.

وی افزود: با اضافه شدن 250 هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید بالقوه مخازن، مقدار PGC از رقم فعلی (3400 هزار بشکه در روز) به 3650 هزار بشکه در روز افزایش داده شده است که دستاورد بسیار بزرگی برای صنعت نفت کشور محسوب می شود، البته روند کشف ظرفیت های جدید تولی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 250هزار بشکه ای ظرفیت برداشت روزانه نفت از مخازن جنوب کشور

افزایش 250هزار بشکه ای ظرفیت برداشت روزانه نفت از مخازن جنوب کشور