مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 شهریور 1402 ساعت 12:252023-09-07اجتماعي

قهرمانی کودکان ایرانی در مسابقات محاسبات ذهنی


تعداد 24 نفر از کودکان کشورمان که به مسابقات جهانی محاسبات ذهنی چرتکه راه یافته بودند با کسب عنوان قهرمانی و کسب مدال طلا و کاپ در مقابل 11 کشور درخشیدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبا اشاره به اینکه این دانش آموزان دختر و پسر در رنج سنی 5 تا 15 سال، بودند گفت: از 10 شهریور، مسابقات جهانی چرتکه به میزبانی کشور هندوستان آغاز شد که برای این مسابقات به کشور هندوستان عازم شدند و پس از کسب مقام اول میان 534 دانش آموز از 11 کشور همچون هند، امارات، مالزی، ترکیه، آذربایجان، بلژیک، تاجیکستان و تایوان روز شنبه به کشور باز می گردند.

به گفته وی، این دانش آموزان که از شهرهای مختلف کشور همچون تهران، همدان، ملایر، کاشان، بندر عباس، مبارکه، قم، کرج و… در این مسابقه جهانی شرکت کرده بودند، پس از شرکت در مسابقات منطقه ای، استانی، کشوری و کسب مقام برتر انتخاب و به مسابقات جهانی محاسبات ذهنی چرتکه اعزام شدند و توانستند مقام اول را بین 11 کشور کسب کنند.

مسئول برگزاری مسابقات محاسبات ذهنی چرتکه با بیان اینکه این مسابقات سالی یک بار برگزار می شود تصریح کرد: هر ساله این مسابقات به میزبانی کشورهای مختلف به صورت سالانه برگزار می شود، کشور ایران سال های گذشته نیز در مسابقات محاسبات ذهنی چرتکه شرکت کرده و توانسته بود در کشور ترکیه و تایوان مقام اول و سوم را کسب کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قهرمانی کودکان ایرانی در مسابقات محاسبات ذهنی

قهرمانی کودکان ایرانی در مسابقات محاسبات ذهنی