مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 شهریور 1402 ساعت 14:202023-09-15پزشكي

پیر شدن مغز تان را اینگونه به عقب بیندازید


راهکارهای مختلف و موثری برای افزایش ذخیره مغز ی و جوانی آن توسط مراکز دانشگاهی و تیم های تحقیقاتی در سراسر دنیا معرفی شده که یکی از مهمترین آنها خودمراقبتی است.

- یک متخصص علوم اعصاب با اشاره به اینکه فرآیند پیری مغز مانند پوست یا مو به شکل عینی قابل مشاهده نیست، گفت: راهکارهای مختلف و موثری برای افزایش ذخیره مغزی و جوانی آن توسط مراکز دانشگاهی و تیم های تحقیقاتی در سراسر دنیا معرفی شده که یکی از مهمترین آنها خودمراقبتی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازهمشهری آنلاین؛ دکتر هیوا محمدی با بیان اینکه مغز انسان از شروع دهه سوم زندگی روزانه تعداد قابل توجهی از سلول های عصبی (نورون) خود را که بلااستفاده مانده است از دست می دهد افزود : فرآیند پیری مانند تمام اندام های دیگر، مثل پوست، بینایی، مو، و سیستم اسکلتی-عضلانی در مغز و سیستم عصبی هم اتفاق می افتد و متاسفانه فرآیند پیری مغز مثل پیری پوست یا مو به شکل عینی قابل مشاهده نیست، و عموم شهروندان از اساس هیچ توجهی به آن ندارند.

وی ادامه داد : از طرفی شروع پیرمغزی مانند تحلیل سیستم عضلانی یا شروع مشکلات گوارشی ایجاد درد نمی کند و معمولا به شکل پیشرونده و خاموش اتفاق می افتد، به همین دلیل مورد توجه افراد و سیستم های بهداشتی نیست و این مساله بخصوص با روند پیری جمعیت در ایران و بسیاری از نقاط دیگر جهان ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیر شدن مغز تان را اینگونه به عقب بیندازید

پیر شدن مغز تان را اینگونه به عقب بیندازید