مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 شهریور 1402 ساعت 12:552023-09-08سياسي

پیشنهاد فلاحت پیشه به لاریجانی درخصوص انتخابات


آقای لاریجانی باید از یک لیست انتقادی جدی حمایت کنند تا فضای انتخابات رقابتی شود و زمینه شکل گیری یک مجلس قوی به وجود آید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با نامه نیوز درباره آرایش سیاسی انتخابات اسفندماه گفت: اگر قرار به انتخابات صوری و شکلی باشد، طبیعتا با لیست هایی مواجه خواهیم بود که هدف شان فقط کسب قدرت است و هیچ کدام برنامه ای برای ایجاد یک شرایط تحولی در جامعه ندارند.

در چنین فضایی یک انتخابات با مشارکت حداقلی شکل می گیرد.

وی افزود: هر کدام از نخبگان سیاسی که وارد انتخابات صوری و شکلی شوند، یکی از آخرین فرصت خودشان را برای اثرگذاری مثبت در عرصه سیاسی کشور از دست می دهند.

جریان اصلی حاکم بر دو قوه مجریه و مقننه بیشتر به دنبال چنین انتخابات شکلی و صوری هستند تا ترکیبی از همین دو جریان، اکثریت کرسی های مجلس آینده را در اختیار بگیرند.

این استاد دانشگاه افزود: جریان حافظ وضع موجود در دولت طی 2 سال گذشته مالیات های سنگین را بر جامعه بست، در مجلس نیز نقش ماشین امضای لوایح دولت را بازی کرد و عملا در تصمیم گیری های اقتصادی و سیاست خارجی کشور غایب بود.

حتی دولت رویکردهایی را که در قالب لایحه به مجلس نبرد، در قالب مصوبات دولتی به اجرا درآورد و هیأت تطبیق مصوبات دولت با قانون در مجلس نیز کاملا رویه سکوت در پیش گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد فلاحت پیشه به لاریجانی درخصوص انتخابات

پیشنهاد فلاحت پیشه به لاریجانی درخصوص انتخابات