مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 12:102023-09-09فرهنگي

ثبت چشمه آب گرم غینرجه رزن در فهرست آثار ملی طبیعی در دست پیگیری است


رییس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان رزن گفت: چشمه آب گرم غینرجه واقع در پارک ملت شهر رزن برای ثبت در فهرست آثار ملی طبیعی کشور در دست پیگیری است.

- ایسنا/همدان رییس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان رزن گفت: چشمه آب گرم غینرجه واقع در پارک ملت شهر رزن برای ثبت در فهرست آثار ملی طبیعی کشور در دست پیگیری است.

شهروز کهیایی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سنوات گذشته بررسی هایی در رابطه با درصد املاح معدنی چشمه آب گرم غینرجه پارک ملت شهر رزن انجام گرفته و در این بررسی ها مشخص شده که آب این چشمه دارای خواص درمانی و معالجه امراض پوستی است.

وی گفت: در سال های گذشته برای ثبت این چشمه در فهرست آثار ملی طبیعی کشور اقدام کردیم اما در آزمایش ها مشخص شد متأسفانه میزان دبی آب آن پایین است .

کهیایی خاطرنشان کرد: مجدد به دنبال آزمایش و بررسی دیگر در رابطه با میزان دبی آب این چشمه هستیم و اگر جواب آن مثبت و مورد تأیید باشد به طور قطع برای ثبت چشمه آب گرم غینرجه پارک ملت رزن در فهرست آثار ملی کشور دوباره اقدام خواهیم کرد و این موضوع در دست پیگیری است .

وی بیان کرد: یک مورد چشمه آب گرم نیز در روستای غینرجه به نام همین روستا وجود دارد که متأسفانه از چندین سال پیش این چشمه به دلیل کاهش و افت سفره های زیر زمینی و نیز ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت چشمه آب گرم غینرجه رزن در فهرست آثار ملی طبیعی در دست پیگیری است

ثبت چشمه آب گرم غینرجه رزن در فهرست آثار ملی طبیعی در دست پیگیری است