مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 13:402023-09-02سياسي

آذربایجان غربی رتبه دوم انجام پیوند کلیه در کشور را دارد


رییس هییت مدیره انجمن اهدای عضو آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی رتبه دوم انجام پیوند کلیه را در کشور دارد و قطب پیوند کلیه است و از زمان شروع به کار انجمن پیوند کلیه تاکنون 3154 مورد پیوند کلیه در استان انجام شده است.

- ایسنا/آذربایجان غربی رییس هییت مدیره انجمن اهدای عضو آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی رتبه دوم انجام پیوند کلیه را در کشور دارد و قطب پیوند کلیه است و از زمان شروع به کار انجمن پیوند کلیه تاکنون 3154 مورد پیوند کلیه در استان انجام شده است.

علی تقی زاده یازدهم شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات خانه مطبوعات برگزار شد، افزود: آذربایجان غربی رتبه 24 کشوری را در اهدای عضو از افراد مرگ مغزی دارد که متاسفانه رتبه پایینی بوده و نیازمند فرهنگ سازی است.

وی تصریح کرد: مرکز پیوند کلیه ارومیه دومین مرکز پیوند کلیه بعد از تهران در ایران است و 35سال از عمر این مرکز می گذرد.

تقی زاده خاطر نشان کرد: در طول سال در استان به طور میانگین 107مورد مرگ مغزی رخ می دهد که باید 150 مورد پیوند کلیه بعداز مرگ مغزی داشته باشیم اما متاسفانه این آمار در استان فقط 5درصد است.

رییس هییت مدیره انجمن اهدای عضو آذربایجان غربی بااشاره به اینکه اهدای عضو بعد از مرگ مغزی نیازمند فرهنگ سازی است، اظهار کرد: در طول سال بیش از 100مورد مرگ ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان غربی رتبه دوم انجام پیوند کلیه در کشور را دارد

آذربایجان غربی رتبه دوم انجام پیوند کلیه در کشور را دارد