مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 16:452023-09-12بين الملل

موضع گیری عبداللطیف رشید درباره روابط عراق با کشورهای همجوار


رییس جمهور عراق در دیدار وزیر خارجه اتریش به روابط عراق با کشورهای همجوار و جهان و نقش محوری آن در تثبیت امنیت و ثبات و تقویت تفاهم میان کشورهای منطقه اشاره کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری عراق، عبداللطیف رشید رییس جمهور عراق در دیدار الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش گفت: عراق شاهد ثبات امنیتی است.

وی در ادامه به روابط عراق با کشورهای همجوار و جهان و نقش محوری آن در تثبیت امنیت و ثبات و تقویت تفاهم میان کشورهای منطقه اشاره و تلاش های صورت گرفته برای بازگشت روابط عربستان و جمهوری اسلامی ایران را تحسین کرد.

رییس جمهور عراق گفت: عراق بر برقراری روابط خوب با جامعه بین المللی و لزوم همکاری و هماهنگی در مسائل دارای اولویت به ویژه مبارزه با تروریسم و همکاری اقتصادی، تجاری و همکاری مشترک برای مقابله با پیامدهای تغییرات اقلیمی و حفاظت از محیط زیست تاکید می کند.

از طرفی دیگر وزیر خارجه اتریش نسبت به سفر به بغداد و دیدار با رییس جمهور عراق ابراز خرسندی و به حمایت کشورش از ثبات عراق و امنیت شهروندانش اشاره کرد.

وی افزود که با وزیر خارجه عراق درباره بازگشایی سفارت کشورش در بغداد رایزنی کرده و برای نخستین بار با هیئتی از تاجران که از تحولات مثبت به ویژه در زمینه تقویت امنیت و ثبات مطلع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موضع گیری عبداللطیف رشید درباره روابط عراق با کشورهای همجوار

موضع گیری عبداللطیف رشید درباره روابط عراق با کشورهای همجوار