مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 10:402023-09-13اقتصادي

تلاش برای پایداری آب آشامیدنی 88 روستای ورزقان


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی عنوان کرد: با افتتاح مجتمع آبرسانی ستارخان اهالی 88 روستا و برخی مناطق شهر ورزقان از آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می شوند.

- محمد خانی ادامه داد: مرحله دوم طرح آبرسانی مجتمع ستارخان ورزقان که در قاب طرح جهاد آبرسانی اجرا می شود هم اکنون بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اظهار کرد: این مجتمع شامل تصفیه خانه با ظرفیت 100 لیتر بر ثانیه، خط انتقال به طول 165 کیلومتر، 34 باب مخزن با ظرفیت پنج هزار، 900 مترمکعب و هشت باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 31 لیتر برثانیه است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت تصفیه خانه این مجتمع قابل افزایش تا 150 لیتر برثانیه است و برای تامین آب آشامیدنی 25 سال آینده مناطق یاد شده طراحی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: کارهای ساختمانی این تصفیه خانه در یک ماه به اتمام می رسد و تجهیزات الکترومیکانیکال آن که بیشتر تولید داخلی است در صورت تامین اعتبار تا 9 ماه آینده خریداری و نصب می شود.

مدیرعامل آبفای آذربایجان شرقی هزینه این طرح آبرسانی را 290 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون 169 میلیارد تومان از این مبلغ هزینه شده است.

وی ادامه داد: منبع اصلی تامین آب این طرح آبرسانی از سد حاجیلار چای است که برای آب آشامیدنی شهرها و روستاهای اطراف مجتمع مس سونگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای پایداری آب آشامیدنی 88 روستای ورزقان

تلاش برای پایداری آب آشامیدنی 88 روستای ورزقان