مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 14:452023-09-10سياسي

سنت پیاده روی 10 کیلومتری مردم قوچان هم زمان با 28 صفر برگزار می شود


بر اساس سنتی دیرین و قدیمی مردم قوچان هم زمان با سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام مسیر شهر و روستاهای این شهرستان را به سمت آستان مقدس امام زاده سلطان ابراهیم بن موسی الکاظم علیه السلام طی می کنند.

- حجت الاسلام علیرضا هراتی مطلق، امروز در حاشیه برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی در گفت وگو با خبرنگار فارس در قوچان اظهار کرد: یکی از اقدامات فرهنگی مردم قوچان از سالیان گذشته که شاید قدمت آن به بیش از 60 سال پیش نیز برگردد عرض ارادت به خاندان عصمت و طهارت علیه السلام و امام زاده سلطان ابراهیم بن موسی الکاظم علیه السلام در 28 صفر است.

وی بابیان اینکه مردم هم زمان با شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام و رحلت رسول گرامی اسلام(ص) مسیر میدان مرکزی شهر قوچان و روستاهای اطراف را به سمت این امام زاده واجب التعظیم طی می کنند، افزود: این برنامه به صورت مردمی و خودجوش برگزار می شود اما نیازمند یک سازمان دهی و انسجام بخشی هم در طول مسیر و هم در مراسم های حرم امام زاده سلطان ابراهیم علیه السلام توسط دستگاه های متولی است.

امام جمعه قوچان ادامه داد: علاوه بر پیش بینی برای برپایی هشت ایستگاه پذیرایی و خدمت رسانی به زائران پیاده در طول 10 کیلومتری مسیر شهر قوچان تا شهرکهنه، هیأت های مذهبی و همه دستگاه های فرهنگی نیز به م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنت پیاده روی 10 کیلومتری مردم قوچان هم زمان با 28 صفر برگزار می شود

سنت پیاده روی 10 کیلومتری مردم قوچان هم زمان با 28 صفر برگزار می شود