مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 10:152023-08-29سياسي

قرار گرفتن ملت گرایی در امتداد امت سازی جلوه ای از رویداد پیاده روی اربعین است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید محمد مقیمی در آیین بدرقه کاروان اعزامی اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه تهران به مراسم باشکوه پیاده روی اربعین، - رییس دانشگاه تهران از رویداد پیاده روی اربعین به عنوان نمونه محدود از جامعه مهدوی آینده نام برد و گفت: جلوه های پیاده روی اربعین از جمله روحیه ایثارگرانه، عبور از نفع شخصی به منظور خدمت به زائران و جلب رضایت الهی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید محمد مقیمی در آیین بدرقه کاروان اعزامی اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه تهران به مراسم باشکوه پیاده روی اربعین، با قدردانی از بسیج اساتید، بسیج کارکنان و هیات ثارالله دانشگاه تهران که محوریت اعزام این کاروان را برعهده دارند، انقلاب اسلامی را از پیامد ها و برکات نهضت عاشورا دانست و گفت: دشمنان هم به خوبی این موضوع را می دانند و برای خدشه دار کردن ریشه ها و اصالت معنوی و دینی و هویت ملی ما تلاش می کنند.

اما ما روزنه های امید و برکاتی از رویداد اثرگذار پیاده روی اربعین مشاهده می کنیم که فرآیند مورد تاکید قرآن برای امت سازی را تسهیل می کند.

مقیمی در ادامه به مقایسه مفهوم ملت سازی در جوامع مدرن و امت سازی در فرهنگ قرآنی پرداخت و توضیح داد: در نظام های دموکراتیک عاری از آموزه های قرآنی، از ملت سازی به عنوان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرار گرفتن ملت گرایی در امتداد امت سازی جلوه ای از رویداد پیاده روی اربعین است

قرار گرفتن ملت گرایی در امتداد امت سازی جلوه ای از رویداد پیاده روی اربعین است