مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 22:452023-09-01بين الملل

شورای نظامی نیجر: اظهارات ماکرون مداخله آشکار در امور کشور ماست


شورای نظامی نیجر در واکنش به اظهارات اخیر رییس جمهور فرانسه تاکید کرد که سخنان وی مداخله آشکار در امور داخلی این کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شورای نظامی نیجر و دولت این کشور، عصر امروز (جمعه)، در بیانیه ای اظهارات امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه را محکوم کردند.

شورای نظامی نیجر اظهارات رییس جمهور فرانسه را مداخله آشکار در امور این کشور و تلاش برای ایجاد اختلافات نژادی دانست و اشاره کرد که فرانسه، جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکواس) را تحت فشار قرار داده تا پروژه استعماری خود را پیش ببرد.

در این بیانیه آمده است: هدفِ ماکرون و امثال او  با هرج و مرج افکنی از طریق اشاره به سرایت کودتای نظامی به منطقه، ترساندن رؤسای جمهور کشورهای آفریقایی بدون در نظر گرفتن تفاوت مسائل کشورهاست .

شورای نظامی نیجر تاکید کرد که رییس جمهور فرانسه بنا دارد کشورهای آفریقایی و بخصوص جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکواس) را بترساند و آن ها مجبور کند پروژه استعماری جدیدش را پیش ببرند.

این شورا همچنین تاکید کرد که نزاع دو طرف مربوط به روابط مردم کشور نیجر و فرانسه نیست، بلکه به حضور نظامی فرانسه در نیجر و برقراری روابط مبتنی بر احترام و منافع مشترک مربوط می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای نظامی نیجر: اظهارات ماکرون مداخله آشکار در امور کشور ماست

شورای نظامی نیجر: اظهارات ماکرون مداخله آشکار در امور کشور ماست