مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 10:152023-09-17اقتصادي

بازار تایر ؛ آشفته، گران و نایاب


6 ماه از وعده وزارت صمت برای ساماندهی بازار لاستیک می گذرد، اما صف های طولانی برای دریافت تایر خودرو با قیمت مصوب هر روز طولانی تر می شود.

متقاضیان برای دریافت لاستیک در سایت های مرتبط ثبت نام هم می کنند، - اما گفته می شود که گاهی امکان خرید لاستیک برای شان فراهم نمی شود اعتماد نوشت: البته انجمن تولیدکنندگان تایر خودرو علت این موضوع را کاهش تولید لاستیک به دلیل مشکلات ارزی عنوان کرده است و گفته شده گرچه تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی درحال انجام است، اما مشکل فعلی انتقال حواله های ارزی به ذی نفعان خارجی است و این اقدام هنوز انجام نشده است.

  در کنار مشکلات به وجود آمده در بخش دریافت ارز تولیدکنندگان تخلفاتی هم صورت می گیرد و گاهی عرضه خارج از شبکه تایر نیز رخ می دهد و گاهی هم فروشندگان لاستیک ها را در انبار های خود نگه می دارند و آن را به بازار عرضه نمی کنند.

در حال حاضر فضای بازار تایر به سمتی رفته که تایر سهمیه ای با کاهش عرضه مواجه شده و شاید بتوان گفت عملا وجود ندارد و قیمت های بازار هم حداقل 3 برابر قیمت های کارخانه ای شده است.

  بررسی ها از قیمت برخی از انواع تایر در بازار نیز نشان می دهد از فروردین ماه 1401 تا امروز قیمت تایر در بازار به طور میانگین رشد 155 درصدی داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار تایر ؛ آشفته، گران و نایاب

بازار تایر ؛ آشفته، گران و نایاب