مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 10:502023-09-10اقتصادي

کدام زمین های کشاورزی مجوز ساخت دریافت می کنند؟


زمین های درجه 1 تا 4 اراضی کشاورزی شناخته شده هستند و ایران 18 میلیون هکتار اراضی قابل کشت دارد که بیش از 70 درصد آن، - عضو مؤسسه تحقیقات خاک و آب گفت: زمین های درجه 1 تا 4 اراضی کشاورزی شناخته شده هستند و ایران 18 میلیون هکتار اراضی قابل کشت دارد که بیش از 70 درصد آن، اراضی 3 و 4 است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، تغییر کاربری اراضی کشاورزی تهدیدی جدی برای تأمین و تضمین امنیت غذایی جامعه است.

قانون جهش تولید مسکن امروز تهدیدی برای بخش کشاورزی کشور بوده که به گفته کارشناسان این حوزه پیش از تصویب قانون هفتم توسعه باید اصلاح شود.

بر اساس فصل مسکن لایحه هفتم توسعه در ماده 50 آن آمده وزارت راه و شهرسازی در اجرای قانون جهش تولید مسکن مکلف است به منظور زمینه سازی و تسهیل دسترسی به مسکن مناسب به ویژه برای افراد فاقد مسکن و در راستای ارتقای کمی و کیفی سکونت، اقدامات زیر را در طول برنامه انجام دهد:.

ت- از طریق توافق با مالکین اراضی غیردولتی فاقد کاربری مسکونی با رعایت ماده (8) قانون جهش تولید مسکن نسبت به تأمین زمین برای اجرای طرح های حمایتی ساخت مسکن و یا احداث شهرک های مسکونی توسط بخش خصوصی، تعاونی و عمومی غیردولتی با اولویت تعاونی های مردمی و با رعایت ضوابط وزارت راه و شهرسازی اعم از رعایت سرانه های شهری و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی مورد نیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام زمین های کشاورزی مجوز ساخت دریافت می کنند؟

کدام زمین های کشاورزی مجوز ساخت دریافت می کنند؟