مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 08:352023-09-10پزشكي

اولین دستگاه جهان برای نظارت لحظه ای بر اعضای پیوندی


دانشمندان دانشگاه «نورث وسترن» موفق به ابداع نخستین دستگاه جهان برای نظارت بر سلامت کلیه پیوندی شده اند، دستگاهی که از نوک انگشت انسان نیز کوچکتر است و نظارت بر عضو پیوند زده شده را به صورت لحظه ای فراهم می کند.

- دانشمندان دانشگاه نورث وسترن موفق به ابداع نخستین دستگاه جهان برای نظارت بر سلامت کلیه پیوندی شده اند، دستگاهی که از نوک انگشت انسان نیز کوچکتر است و نظارت بر عضو پیوند زده شده را به صورت لحظه ای فراهم می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، یک حسگر کوچک که حتی از نوک انگشت نیز کوچکتر است، این پتانسیل را دارد که یک تغییر دهنده بزرگ برای تشخیص علائم رد پیوند کلیه باشد.

دانشمندان دانشگاه نورث وسترن با موفقیت دستگاهی را ساخته اند که روی موش ها آزمایش شده است و می تواند علائم هشدار دهنده مبنی بر پس زدن کلیه را تا سه هفته قبل از روش های نظارتی فعلی تشخیص دهد.

در حالی که بدن انسان حتی سال ها پس از پیوند نیز می تواند عضوی را پس بزند، کوتاه کردن هرچه بیشتر زمان مداخله پزشکان تا حد ممکن می تواند تفاوت بین بازگرداندن حفظ پایداری محیط داخلی بدن و ثابت نگه داشتن شرایط فیزیکی و شیمیایی با شروع دوباره فرآیند طولانی و سخت پیوند باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین دستگاه جهان برای نظارت لحظه ای بر اعضای پیوندی

اولین دستگاه جهان برای نظارت لحظه ای بر اعضای پیوندی