مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 09:252023-09-02سياسي

عدم استفاده از زبان هنر در ترویج و تعمیق فرهنگ حجاب


حجاب از ارزنده ترین نمادهای فرهنگی و اجتماعی در تمدن ایرانی- اسلامی است که پیشینه آن به قبل از اسلام برمی گردد اما سال های اخیر، نهادهای فرهنگی برای ترویج و تعمیق آن کم کاری کرده اند.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- فائزه نوچمنی: در عصر حاضر توجه ویژه و نگاه هوشمندانه به مسأله پوشش، از ضروریات زندگی ایمان محور به شمار می رود.

از آنجا که حجاب و عفاف اسلامی ضامن حفظ و پاسداری از کیان و شخصیت آحاد جامعه است، لذا بی تردید از مهم ترین ارمغان های آن تحصیل سلامت روانی پایدار است که خود از بزرگترین نعمت های الهی در حیات بشری شمرده می شود.

پوشش بانوان در گذر تاریخ، نمادی از جایگاه زن در هر فرهنگ و تمدنی است.

با مطالعه تاریخ در می یابیم که زنان در مشرق زمین، پوششی محکم تر و کامل تر از زنان غربی داشته و دارند و همین نشانگر این است که نگاه مردمان نسبت به زن در سرزمینی چون ایران متفاوت از دیدگاه سرزمین های غربی به زن بوده است.

از سوی دیگر پوشش زنان در ایران باستان نشان می دهد که حجاب زنان ایرانی، حتی قبل از ورود اسلام به ایران، حجابی کامل و منحصر به فرد بوده است.

جامعه از زبان هنر در حوزه حجاب و عفاف استفاده لازم را نکرده است رییس دانشگاه فرهنگیان گلستان در میزگرد تخصصی حجاب و عفاف خبرگزاری مهر گلستان، عنوان کرد که جامعه از زبان هنر در حوز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم استفاده از زبان هنر در ترویج و تعمیق فرهنگ حجاب

عدم استفاده از زبان هنر در ترویج و تعمیق فرهنگ حجاب