مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 11:052023-09-19اقتصادي

صدور کارنامه عملکردی واردکنندگان کالا/ رونمایی سامانه جدید گمرک هوشمند


از هفته آینده کارنامه عملکردی واردکنندگان و شرکت های بزرگ را صادر می کنیم تا ببینیم صاحبان کالا تا چه اندازه در ترخیص نشدن کالاهایشان با انگیزه افزایش قیمت مقصر هستند.

- رییس کل گمرک گفت: از هفته آینده کارنامه عملکردی واردکنندگان و شرکت های بزرگ را صادر می کنیم تا ببینیم صاحبان کالا تا چه اندازه در ترخیص نشدن کالاهایشان با انگیزه افزایش قیمت مقصر هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد رضوانی فر در مراسمی اظهار کرد: از ماه های گذشته با کمک وزارت اقتصاد، زمان پاسخگویی دستگاه های مختلف به استعلام های گمرک را مورد بررسی قرار دادیم و هر چهار دستگاه اصلی سه دستگاه به متوسط کمتر از سه روز رسیده اند.

این همراهی دستگاه های متولی در ترخیص کالا نشان می دهد که سرعت انجام فرآیندهای گمرکی در ادامه نیز افزایش خواهد یافت.

وی افزود: قابل پیش بینی کردن متغیرهای اقتصادی برای فعالان اقتصادی است و یکی از عوامل آن جلوگیری از صدور خلق الساعه بخشنامه های متعدد است که در سال جاری روند آن کاهشی بوده است.

به عنوان مثال در سال گذشته 178 بخشنامه موثر صادر شده بود که امسال به 100 بخشنامه رسیده و در حال حاضر هم روند صدور بخشنامه تغییر کرده است.

رییس کل گمرک ادامه داد: سامانه جدید گمرک راه اندازی شده و به زودی رونمایی خواهد شد و در مهر ماه این اتفاق خواهد افتاد که ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور کارنامه عملکردی واردکنندگان کالا/ رونمایی سامانه جدید گمرک هوشمند

صدور کارنامه عملکردی واردکنندگان کالا/ رونمایی سامانه جدید گمرک هوشمند