مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 10:352023-08-28اقتصادي

جهش صادراتی در 2 سال ابتدایی دولت سیزدهم


طبق آمارهای منتشر شده، صادرات نفتی و غیر نفتی ایران در دو سال گذشته از دولت سیزدهم با رشد مناسبی نسبت به گذشته مواجه شده است که می توان به عوامل مختلفی در این زمینه از افزایش ارزش صادرات غیر نفتی، - طبق آمارهای منتشر شده، صادرات نفتی و غیر نفتی ایران در دو سال گذشته از دولت سیزدهم با رشد مناسبی نسبت به گذشته مواجه شده است که می توان به عوامل مختلفی در این زمینه از افزایش ارزش صادرات غیر نفتی، افزایش تجارت با حوزه اوراسیا، افزایش صادرات گاز و غیره اشاره کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده صادرات غیر نفتی در پایان سال گذشته به 53 میلیارد دلار رسیده که در نوع خود رکورد جدیدی به شمار می رود.

در همین زمینه می توان به ویژگی هایی از جمله افزایش 10 درصدی ارزش صادرات کشور در سال 1401، افزایش 20 درصدی تجارت با کشورهای حوزه اتحادیه اوراسیا و نهایتا صادرات دارو به کشورهای ترکیه، سوریه، ونزوئلا، کوبا، روسیه و غیره نیز اشاره کرد.

از سوی دیگر صادرات نفت خام، گاز، میعانات گازی و محصولات پتروشیمی با افزایش 200 درصدی در دو سال گذشته از دولت سیزدهم مواجه شده است.

این مسئله سبب شده با افزایش صادرات و مصارف داخلی میعانات گازی، تمامی میعانات گازی شناور روی آب کشور که در ابتدای دولت به 87 میلیون بشکه بالغ می شد، به فروش برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهش صادراتی در 2 سال ابتدایی دولت سیزدهم

جهش صادراتی در 2 سال ابتدایی دولت سیزدهم