مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 18:102023-08-29بين الملل

جزییات توافق امنیتی بغداد و تهران درباره احزاب مسلح کرد در شمال عراق


منابع دولتی عراقی جزییات تازه ای از توافق ایران و عراق درباره گروه های مسلح کرد مخالف ایران در شمال عراق را فاش کردند.

- منابع دولتی عراقی جزییات تازه ای از توافق ایران و عراق درباره گروه های مسلح کرد مخالف ایران در شمال عراق را فاش کردند.

 پایگاه خبری العربی الجدید به نقل از منابع دولتی عراقی جزییات تازه ای از توافق ایران و عراق درباره گروه های مسلح کرد مخالف ایران در شمال عراق را منتشر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصر ایران به نقل از میدل ایست نیوز؛ روز دوشنبه، باسم العوادی سخنگوی دولت عراق، در گفت وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت که عراق و ایران توافق نامه ای درباره جلوگیری از تردد افراد مسلح کرد از عراق به ایران و تحویل دادن افراد تحت تعقیب و خلع سلاح و برچیدن اردوگاه های آنان امضا کرده اند و عراق به تعهدات خود در این باره عمل کرده است.

این اظهاراتی ساعاتی پس از آن مطرح شد که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار داشت: توافقی بین ایران و دولت عراق شکل گرفت که براساس آن دولت عراق متعهد شد تا 28 شهریور (19 سپتامبر) جاری براساس تفاهم و توافق اولا گروه های تروریستی مسلح تجزیه طلب در خاک عراق و اقلیم کردستان را خلع سلاح  و از پادگان های نظامی که در آنجا ایجاد کرده اند خالی و این پادگان ها را تخلیه کند و  آنها ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات توافق امنیتی بغداد و تهران درباره احزاب مسلح کرد در شمال عراق

جزییات توافق امنیتی بغداد و تهران درباره احزاب مسلح کرد در شمال عراق