مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 09:352023-09-03پزشكي

راه سخت درمان ناباروری/ میزان مراجعات زوجین نابارور


زوجین نابارور با هزاران امید و آرزو، در مسیر درمان قدم می گذارند؛ اما خیلی از این زوجین، تاب و توان تأمین هزینه های درمانی را ندارند و قید بچه دار شدن را می زنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آمارهای رسمی نشان می دهد بیش از 20 درصد زوجین کشور نابارور هستند که برای صاحب فرزند شدن می بایست کفش آهنی پا کنند و جیب پر پول داشته باشند.

این در حالی است که اکثریت زوجین نابارور، از قشر کم درآمد و محروم جامعه هستند که نمی توانند هزینه های سنگین دارو و درمان را تأمین کنند.

بر اساس مطالعات انجام شده در دنیا، 40 درصد مشکل ناباروری مربوط به آقایان و 40 درصد هم مربوط به بانوان است و 20 درصد هم یا به هر دو نفر ارتباط دارد و یا اینکه علت آن ناشناخته است.

علی صادقی تبار مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا وابسته به جهاد دانشگاهی، با عنوان این مطلب که ناباروری یکی از مشکلات شایع در جهان است، گفت: میزان ناباروری از حدود 15 تا 25 درصد در کشورهای مختلف بسته به شرایط آسیب زا و مشکلات و بیماری ها، متفاوت است.

وی با تاکید بر جدی گرفتن مقوله درمان ناباروری در جامعه، افزود: پیشنهاد ما برای ترغیب زوجین نابارور به درمان، این است که به جای اینکه پول از طریق بیمه ها به درمان ناباروری اختصاص یابد، به حساب مرکز درمان ناباروری واریز شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه سخت درمان ناباروری/ میزان مراجعات زوجین نابارور

راه سخت درمان ناباروری/ میزان مراجعات زوجین نابارور