مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 15:402023-09-05اقتصادي

شناسایی 400 کیلومتر مربع پگماتیت جهت اکتشاف لیتیوم


معاون اکتشاف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: نزدیک به 400 کیلومترمربع سنگ های پگماتیتی جهت اکتشاف لیتیوم در ایران شناسایی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، احمد قرایی گفت:  طی چندین سال گذشته به واسطه پروژه های متعدد آینده پژوهی در بخش معدن و صنایع معدنی، با یک روند پرشتاب در موضوع مواد بحرانی و حیاتی، به ویژه از منظر صنایع پایین دست مانند خودروسازی، انرژی و تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی مواجه شده ایم.

معاون اکتشاف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی با بیان این که نگاه ویژه به انرژی های سبز و دنیای دیجیتال (گذار سبز و گذار دیجیتال) نیازمند تامین مجموعه ای از مواد معدنی خام و نیمه ساخته است، افزود: خودروهای برقی، ذخیره انرژی، انرژی های تجدیدپذیر، صنایع الکتریکی و الکترونیکی، پهپادها و چاپگرهای سه بعدی نیازمند موادی هستند که به اندازه کافی وجود ندارد و یا تاکنون به صورت عمده استخراج و فرآوری نشده اند.

وی اظهار داشت: در دهه های پیشین قیمت نفت به طور عمده متأثر از مسائل سیاسی و ژئوپلیتیک و قیمت فلزات تحت تأثیر تقاضا بود اما در سال های جاری و به احتمال زیاد در آینده نزدیک رفتار مواد بحرانی، مشابه نفت در گذشته خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 400 کیلومتر مربع پگماتیت جهت اکتشاف لیتیوم

شناسایی 400 کیلومتر مربع پگماتیت جهت اکتشاف لیتیوم