مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 13:102023-09-09اقتصادي

استفاده از کشت حفاظتی در چهارمحال و بختیاری در دستورکار قرار دارد


شهرکرد_ معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: استفاده از کشت حفاظتی در سال زراعی 1402-1403 در دستور کار جهاد کشاورزی استان قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سیروس بیک بکان ظهر شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به سال زراعی 1402-1403 که با کشت گیاهان پاییزه ازجمله گندم، جو و کلزا آغاز شده است، به جهت رعایت اصول فنی که در کشت پاییزه وجود دارد، استفاده از دستگاه های مکانیزه و حفاظتی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در سال های گذشته آسیب هایی در زمینه فرسایش، از بین رفتن بافت و ساختمان خاک، در اراضی کشاورزی ایجاد می شد که دلیل آن استفاده از گاوآهن های برگردان دار توسط کشاورزان بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در کشورهای قاره آمریکا به ویژه کشورهایی چون برزیل، مکزیک و… کشت های مکانیزه بسیار توسعه یافته است و در آسیا نیز کشورهایی که در این خصوص عملکرد خوبی داشتند چین، هند و پاکستان هستند.

بیک بکان عنوان کرد: آینده کشاورزی کشور علاوه بر حفظ منابع آبی و بهره وری بهینه از منابع آبی باید براساس کشت های بدون خاکورزی و حفاظتی برنامه ریزی شود، جلوگیری از شخم زدن خاک، حفظ بقایای گیاهی و… ازجمله موارد مهم در این زمینه هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از کشت حفاظتی در چهارمحال و بختیاری در دستورکار قرار دارد

استفاده از کشت حفاظتی در چهارمحال و بختیاری در دستورکار قرار دارد