مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 15:352023-09-19بين الملل

ریاست جمهوری عراق خواستار احضار سفیر ترکیه شد


به دنبال حمله پهپادی به فرودگاه «عربت» در سلیمانیه، ریاست جمهوری عراق در بیانیه ای خواستار احضار سفیر ترکیه و اعلام مراتب اعتراض بغداد به وی شد.

- به دنبال حمله پهپادی به فرودگاه عربت در سلیمانیه، ریاست جمهوری عراق در بیانیه ای خواستار احضار سفیر ترکیه و اعلام مراتب اعتراض بغداد به وی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در بیانیه ریاست جمهوری عراق آمده است: روز به روز حملات نظامی سیستماتیک بدون توجیه نظامی و امنیتی به خاک عراق به ویژه در اقلیم کردستان تشدید می شود، این تجاوزات غیرنظامیان بی گناه و مقرهای نظامی و امنیتی را هدف قرار داده است.

ریاست جمهوری عراق تاکید کرد: عراق بارها اعلام کرد که آماده است تا با مقامات امنیتی ذی ربط ترکیه برای پر کردن شکاف های مورد استفاده برای آسیب وارد کردن به امنیت ترکیه سر میز گفت وگو بنشیند اما هیچ پاسخی از طرف مقابل دریافت نکرد.

در این بیانیه که نسخه ای از آن در پایگاه السومریه نیوز منتشر شده، تاکید شده است: وقوع برخی نقض ها و تخلفات امنیتی و برخی عملیات های نظامی میان کشورهای همسایه محتمل است، اما انجام حملات نظامی پیاپی با هدف قرار دادن شهرها و غیرنظامیان و همچنین پرسنل نظامی، امری است که توسط قوانین بین المللی مردود و مغایر با اصول حسن همجواری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریاست جمهوری عراق خواستار احضار سفیر ترکیه شد

ریاست جمهوری عراق خواستار احضار سفیر ترکیه شد