مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 15:152023-08-24اقتصادي

عملیاتی شدن طرح ارتقا دانش فنی از شبکه های توزیع در پژوهشگاه نیرو


طرح ارتقای دانش فنی طراحی و بهره برداری از شبکه های توزیع آینده به منظور ارتقای بهره برداری و عملکرد این شبکه ها از شروع طراحی و احداث تا بهره برداری در پژوهشگاه نیرو عملیاتی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه نیرو، سید سعید طاهری، مدیر طرح ارتقای دانش فنی طراحی و بهره برداری از شبکه های توزیع آینده در پژوهشگاه نیرو درباره ضرورت اجرای این طرح گفت: با توجه به ارتباط تنگاتنگ طراحی شبکه ها و بهره برداری از آنها، بهتر است این دو موضوع در کنار یکدیگر دیده شوند تا بتوانیم عملکرد مطلوب تری در سیستم داشته باشیم.

لذا به همین منظور، این طرح تلاش دارد در شبکه های توزیع فعلی و شبکه هایی که قرار است در آینده به بهره برداری برسند، یک سری فاکتورها، اِلمان ها (تجهیزات) و روش هایی را پیشنهاد کند.

وی درباره مزیت جلوگیری از اتلاف انرژی در این طرح گفت: بهترین روش برای کاهش تلفات این است که در فاز طراحی، محدودیت ها به درستی دیده شوند تا در آینده و در فاز بهره برداری دچار تلفات برق بیش از حد در سیستم نباشیم.

طاهری توضیح داد: اگر از قبل، محدوده های مجاز در یک شبکه توزیع لحاظ شده باشد، عملاً تلفات انرژی هیچگاه از این مقدار قابل قبول فراتر نمی رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیاتی شدن طرح ارتقا دانش فنی از شبکه های توزیع در پژوهشگاه نیرو

عملیاتی شدن طرح ارتقا دانش فنی از شبکه های توزیع در پژوهشگاه نیرو