مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 10:302023-08-30دانش

ساخت دستگاه اعلام وضعیت و هشدار راه دور دستگاه انکوباتور در قم


به همت محققان و مهندسان معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی قم و با همکاری دانشگاه صنعتی قم برای اولین بار در ایران دستگاه اعلام وضعیت و هشدار راه دور دستگاه های انکوباتور برای تمامی انواع برندهای این دستگاه طراحی و ساخته شد.

- ایسنا/قم به همت محققان و مهندسان معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی قم و با همکاری دانشگاه صنعتی قم برای اولین بار در ایران دستگاه اعلام وضعیت و هشدار راه دور دستگاه های انکوباتور برای تمامی انواع برندهای این دستگاه طراحی و ساخته شد.

به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، لیلا ناصرپور معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی قم در تشریح این موفقیت اظهار کرد: دستگاه های انکوباتور در مراکز تحقیقاتی و درمان ناباروری نقش بسیار مهمی دارند و کار اصلی آنها تامین فضای مناسب جهت نگهداری و گاها رشد نمونه های زیستی شامل سلول های زنده یا جنین های حاصل از روش های درمان ناباروری در شرایطی شبیه به شرایط محیط بدن انسان است.

وی افزود: این شرایط شامل حفظ دما، دی اکسید کربن، اکسیژن و رطوبت است که بسته به نمونه زیستی باید در محدوده خاصی تنظیم شود.

اگردر نتیجه عملکرد نادرست دستگاه نمونه زیستی در محدوده مورد نظر به لحاظ پارمترهای مذکور نباشد، دچار مشکل شده و از بین خواهد رفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت دستگاه اعلام وضعیت و هشدار راه دور دستگاه انکوباتور در قم

ساخت دستگاه اعلام وضعیت و هشدار راه دور دستگاه انکوباتور در قم