مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 17:402023-09-12سياسي

نخ تسبیح قم و نجف


پایگاه خبری جماران؛ آیت الله شهاب الدین اشراقی داماد بزرگ امام خمینی (ره) در تاریخ 21 شهریورماه 1360 در بیمارستان قلب تهران دار فانی را وداع گفت و در حرم نورانی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به خاک سپرده شد.

درست 42 سال از رحلت فقیه مجاهد، آیت الله شهاب الدین اشراقی- مبارزی که از آغاز نهضت تا پایان عمر دوشادوش امام خمینی و یاران وفادارش، در راه استقلال و آزادی و تحقق جمهوری اسلامی کوشید- می گذرد.

شرح خدمات سیاسی، علمی و اجتماعی آیت الله اشراقی در راه احیاء حقایق دینی و اسلامی، و به ثمر نشستن انقلاب و نهضت امام خمینی، هدایت فکری نسل جوان، حمایت از خانواده زندانیان سیاسی و مبارزان نهضت و نقش عمیق و سازنده او به ویژه پس از دوران تبعید و اداره دفتر حضرت امام و نیز به عنوان نخ تسبیح و حلقه وصل انقلابیون نجف و ایران، در این مختصر نمی گنجد.

هم نشینی احترام آمیز با مردم، اصالت و نفوذ خانوادگی، دارا بودن بینش و مشی عملیِ شیعی (انسانی، اخلاقی، عقلانی و آزاد منشی) در روابط اجتماعی و فهم درستِ مسئله زمانه، با وجود امتیاز قرابت با بنیان گذار نهضت، از او شخصیتی مستقل و چهره ای شاخص ساخته بود.

سلوک زاهدانه، روحیه آرام، مهربان، با وقار، متواضع و شخصیت سیاسی و مبارزاتی آیت الله اشراقی، ابعاد وجودی و مقامات علمی و معنوی او ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخ تسبیح قم و نجف

نخ تسبیح قم و نجف