مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 19:052023-09-05اجتماعي

آیین «سنگ زنی» با قدمت «800 ساله» در کوهبنان+فیلم


  وقف اراضی کشاورزی برای آیین عزاداری محمدعلی ابراهیمی از بانیان مراسم سنگ زنی روستای کهن کوهبنان در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: عزاداری در روستای کهن که در یک دره با شگفتی و زیبایی خودش واقع شده از حال و هوای معنوی خاصی برخوردار است.

 وی ابراز داشت: از کودکی به یاد دارم که پدران در روستا فرزندان خود را به مراسم عزاداری خصوصا سنگ زنی می بردنند تا بذر محبت به اهل بیت(ع) را در دل و جان آنان بکارند و آنان را با سنگ زنی سنتی آشنا و مانوس کنند.

ابراهیمی بیان داشت: حاج حسین، حاج غلامرضا و حاج علی اکبر که از اجداد بنده و بسیاری از مردم روستای کهن هستند، حدود 400 سال پیش زمین و آب کشاورزی را برای برگزاری مراسم روضه خوانی و سنگ زنی وقف کردند.

 وی تاکید کرد: طبق یک سنت زمین های وقفی در اختیار فرزند پسر ارشد است تا با کاشت، داشت و برداشت محصول در راستای برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم در حسینیه روستای کهن اقدام کند.

ابراهیمی بیان داشت: موقوفات موجب شده که مراسم عزاداری و سنگ زنی از شب اول محرم با شکوه خاصی در حسینیه روستای کهن برگزار شود که اوج معنویت این مراسم در شب های تاسوعا، عاشورا و شام غریبان است که عاشقان و ارادتمندان به سید و سالار شهیدان را از جای جای کشور به این روستای خوش آب و هوا با مردمانی ولایت مدار، مذهبی، میهمان ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین «سنگ زنی» با قدمت «800 ساله» در کوهبنان+فیلم

آیین «سنگ زنی» با قدمت «800 ساله» در کوهبنان+فیلم