مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 14:452023-09-10اقتصادي

کاهش 13 میلیون مترمکعبی آورد رودخانه بالیخلوچای در محل سد یامچی


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: آورد رودخانه بالیخلوچای در محل سد یامچی نسبت به سال گذشته 13 میلیون مترمکعب کاهش یافته است و این مقدار به اندازه مصرف آب شرب یکساله شهر اردبیل می باشد.

- ایسنا/اردبیل معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: آورد رودخانه بالیخلوچای در محل سد یامچی نسبت به سال گذشته 13 میلیون مترمکعب کاهش یافته است و این مقدار به اندازه مصرف آب شرب یکساله شهر اردبیل می باشد.

حمید فضایلی 19 شهریور در جمع خبرنگاران افزود: علی رغم اینکه در سال جاری به دلیل کاهش بارش ها و به تبع آن کاهش حجم ذخیره ای سد یامچی، 10 میلیون متر مکعب آب مصرفی در بخش کشاورزی از این سد تخصیص نیافت، باز هم در حال حاضر با چالش تامین آب شرب مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه طبق پیش بینی ها افق روشنی برای منابع آبی سال آتی هم در سطح استان اردبیل وجود ندارد و باید از همین حالا به فکر تامین منابع آب برای مرکز استان باشیم و در صورت نداشتن برنامه مناسب در بخش مصرف به مشکل برخواهیم خورد.

فضایلی با بیان اینکه سد یامچی بعنوان منبع تامین آب شرب مرکز استان در حال حاضر 18.

4 میلیون مترمکعب آب دارد اظهار کرد: این سد در مدت مشابه سال قبل 21 میلیون مترمکعب آب در مخزن داشت که امسال کاهش 12 درصدی را شاهد هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 13 میلیون مترمکعبی آورد رودخانه بالیخلوچای در محل سد یامچی

کاهش 13 میلیون مترمکعبی آورد رودخانه بالیخلوچای در محل سد یامچی