مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 15:402023-09-04سياسي

ایجاد نخستین بانک اطلاعات ژنوم بزهای بومی ایران


طرح پسادکتری یک دانش آموخته دانشگاه شهید باهنر کرمان منجر به ایجاد اولین بانک اطلاعات ژنوم بزهای بومی ایران با استفاده از داده های توالی یابی کل ژنوم شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، تجزیه وتحلیل ژنوم اکوتیپ های بز بومی ایران با استفاده از فناوری توالی یابی نسل بعد عنوان طرحی است که زینب امیری قنات سامان با راهنمایی احمد آیت اللهی مهرجردی در قالب پسادکتری به پایان رسانده و بنیاد ملی علم ایران هم از این طرح حمایت کرده است.

بررسی و شناسایی گونه های بومی در محیط زیست ایران، می تواند کمک زیادی به احیا و ابقای نسل این موجودات زنده در کشور کند.

از همین رو، بنیاد ملی علم ایران به دنبال حمایت از طرح هایی است که در راستای حفظ گونه های حیوانی و گیاهی بومی ایران، انجام می شود.

امیری قنات سامان، دانش آموخته دکتری تخصصی علوم دامی - ژنتیک و اصلاح نژاد دام از دانشگاه شهید باهنر کرمان درباره شکل گیری این طرح گفت: نیاز روزافزون به مواد غذایی و لزوم خودکفایی در آن موجب شده تا به حفظ ذخایر ژنتیکی با حساسیت بیشتری توجه شود و در کنار آن محققان در جستجوی راه های افزایش محصولات کشاورزی و تولیدات دامپروری باشند؛ لذا استفاده از امکانات بالقوه در راستای بهره گیری کامل از شرایط منطقه ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد نخستین بانک اطلاعات ژنوم بزهای بومی ایران

ایجاد نخستین بانک اطلاعات ژنوم بزهای بومی ایران