مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 شهریور 1402 ساعت 11:152023-09-07فرهنگي

«قرآن های کوفی درایران و دیگر پاره های آن در جهان» بررسی می شود


نشست هفتگی شهر کتاب با محوریت بررسی کتاب «قرآن های کوفی در ایران و دیگر پاره های آن در جهان» نوشته مرتضی کریمی نیا سه شنبه 21 شهریور در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شود.

- نشست هفتگی شهر کتاب با محوریت بررسی کتاب قرآن های کوفی در ایران و دیگر پاره های آن در جهان نوشته مرتضی کریمی نیا سه شنبه 21 شهریور در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نشست هفتگی شهر کتاب با محوریت بررسی کتاب قرآن های کوفی در ایران و دیگر پاره های آن در جهان نوشته مرتضی کریمی نیا سه شنبه 21 شهریور در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شود.

دستنویس های قرآنی به خط حجازی و کوفی کهن ترین اسناد برجا مانده از میراث اسلامی به شمار می آیند.

در این کتاب به مهم ترین عناصر تاریخی، ادبی، هنری، و قرآن شناختی در این آثار کهن و معرفی نزدیک به سیصد نسخه قرآنی کهن از مهم ترین کتابخانه ها و موزه های پرداخته شده است.

از آنجا که بسیاری از نسخه های کوفی در ایران و جهان، طی قرون گذشته، آسیب دیده و در مناطق مختلف پراکنده اند، مؤلف کوشیده تمام پاره های مشابه یا متعلق به هر نسخه را در ایران و جهان شناسایی کرده، در کنار هم قرار دهد.

افزون بر معرفی ظاهری نسخه، به جزییاتی در باب نوع و ویژگی های خط کوفی، ویژگی های تزیینی و تذهیب های آن، اطلاعاتی از زندگی کاتب یا واق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«قرآن های کوفی درایران و دیگر پاره های آن در جهان» بررسی می شود

«قرآن های کوفی درایران و دیگر پاره های آن در جهان» بررسی می شود