مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 شهریور 1402 ساعت 05:052023-09-07بين الملل

درخواست روسیه از مولداوی برای ادامه همکاری های انرژی


روسیه از مولداوی خواست تا از سیاسی کردن همکاری های انرژی اجتناب کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای تاکید کرد که روسیه از مولداوی می خواهد تا از سیاسی شدن همکاری های دوجانبه انرژی خود اجتناب کند.

این دیپلمات ارشد وزارت خارجه روسیه گفت: ما می خواهیم توجه داشته باشیم که شرکت گازپروم برای چندین دهه تأمین کننده قابل اعتماد منابع انرژی بوده است.

ما از کیشینوف می خواهیم که رویکردی مشابه مسئولانه را برای اجرای تعهدات خود نشان دهد و از سیاسی کردن مسائل عملی همکاری دوجانبه، از جمله در بخش انرژی خودداری کند.

هفته گذشته نیز، ماریا زاخارووا ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به مولداوی نسبت به حمایت بیش از حد از اوکراین هشدار داد و گفته بود: مولداوی باید از حمایت بیش از حد خود از اوکراین تا حدی که شریک جنایات ارتش اوکراین شود، مراقب باشد.

زاخارووا تاکید کرد: می خواهم به کیشینف نسبت به دخالت عمیق تر در حمایت از اوکراین هشدار دهم که نه تنها ثبات و امنیت در منطقه را تهدید می کند، بلکه مولداوی را به شریک جنایات جنگی رژیم کی یف تبدیل می کند.

این دیپلمات افزود: غرب به تلاش های خود برای کشاندن مولداوی که بی طرفی دائمی آن در قانون اساسی آن تصریح شده است، به درگیری اوکراین ادا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست روسیه از مولداوی برای ادامه همکاری های انرژی

درخواست روسیه از مولداوی برای ادامه همکاری های انرژی