مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 11:102023-09-20اقتصادي

آزادسازی منابع ارزی دلار را ارزان می کند؟


یک کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه آزاد شدن دارایی های بلوکه شده ایران می تواند در کوتاه مدت منجر به کاهش نرخ ارز شود، بر لزوم مدیریت مصرف صحیح این منابع ارزی تاکید کرد.

- ایسنا/کرمانشاه یک کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه آزاد شدن دارایی های بلوکه شده ایران می تواند در کوتاه مدت منجر به کاهش نرخ ارز شود، بر لزوم مدیریت مصرف صحیح این منابع ارزی تاکید کرد.

دکتر علی حیات نیا در گفت وگو با ایسنا، آزادسازی نزدیک به شش میلیارد دلار از منابع ارزی ایران را در شرایط کنونی اقتصاد کشور کلیدی دانست و افزود: اگرچه این میزان ارز نسبت به حجم تجارت حدود 70 میلیارد دلاری کشور رقم قابل ملاحظه ای نیست، اما در شرایط کنونی می تواند برای اقتصاد کشور اثرگذار باشد.

وی درباره تاثیر آزادسازی این دارایی ها بر نرخ ارز در کشور نیز اظهار کرد: در کوتاه مدت و عمدتا به جهت تاثیر روانی، ممکن است شاهد کاهش نرخ ارز باشیم، اما این کاهش مختصر خواهد بود.

این کارشناس مسائل اقتصادی معتقد است، نرخ ارز بیش از آنکه به چنین مواردی وابسته باشد، تابعی از شاخص های کلان اقتصادی کشور است و تنها تغییر این شاخص ها می تواند نرخ ارز را تغییر جدی دهد.

حیات نیا مهمترین نکته را شیوه هزینه کرد این دارایی ها دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه تجاربی از گذشته داریم که وقتی دول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادسازی منابع ارزی دلار را ارزان می کند؟

آزادسازی منابع ارزی دلار را ارزان می کند؟