مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 11:402023-09-01سياسي

نقش تشکل های مردم نهاد در حل چالش های منابع طبیعی


مقوله فرهنگ و فرهنگ سازی بلندمدت است؛ بنابراین اولین رسالت و کارکرد سمن های فعال در حوزه منابع طبیعی محیط زیست می تواند تبیین همه جانبه الزامات حفظ و حراست از منابع طبیعی کشور باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بروز مشکلات و بحران های زیست محیطی در سال های اخیر و در سراسر جهان سبب شده تا توجه به مشارکت های مدنی و تشکل های مردم نهاد در حفظ و حراست از منابع طبیعی بیش از پیش اهمیت خود را آشکار کند چرا که یکی از موفق ترین راهکارهای برون رفت از چالش های زیست محیطی مشارکت همه جانبه آحاد مردم است.

بسیاری از چالش های زیست محیطی به واسطه افزایش آگاهی، آموزش و فراهم آوری بستری برای تعامل و مشارکت مردم در ساماندهی مناسبات زیست محیطی قابل پیشگیری و مقابله است.

در ایران نیز مشارکت مردمی و بسیج همگانی در اجرای امور همواره به عنوان یک اصل و شاخص شناخته می شود.

محمدحسین صادقی، مدیرکل دفتر پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی قوه قضاییه با اشاره بر نقش سمن ها در این باره بر عملکرد اصولی آنها تاکید کرد.

صادقی با بیان اینکه رسانه ها نقش کلیدی در مشارکت عمومی مردم در حفاظت از منابع طبیعی دارند به مهر گفت: نخستین مأموریتی که می توان برای مشارکت مدنی و تشکل های مردم نهاد تعریف کرد تبیین موضوعات مختلف زیست محیطی به صورت اقناعی و ترویج اقدامات ایج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش تشکل های مردم نهاد در حل چالش های منابع طبیعی

نقش تشکل های مردم نهاد در حل چالش های منابع طبیعی