مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 10:052023-08-26اقتصادي

4048 تن انواع کودهای پتاسه در گلستان ذخیره شده است


مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: بیش از چهار هزار و 48 تن انواع کود پتاسه شامل سولفات پتاسیم و کلرور پتاسیم در انبار های استان ذخیره سازی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سید صمد ضیایی با بیان اینکه طی چند سال اخیر وارد کننده صد در صد کودهای سولفات پتاسیم بودیم، اظهار کرد: در گذشته تجارت کودهای پتاسه در دست چند کشور محدود بود که هم اکنون شاهد افزایش 85 درصدی تولید داخلی در کشور هستیم.

وی افزود: طی چهار سال اخیر 25 طرح تولید کودهای پتاسه در کشور طراحی شده بود که بخشی از این طرح در سال گذشته به مرحله اجرا رسیده است که شاهد افزایش معنادار مصرف کودهای پتاسه در استان بودیم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان با اشاره به اینکه نیاز کشور به کود پایه پتاسه 700 هزارتن است، افزود: بیش از 22 هزارتن پتاسه مربوط به سهمیه این استان است.

وی افزود: اکنون بیش از چهار هزار و 48 تن انواع کود پتاسه شامل سولفات پتاسیم و کلرور پتاسیم در انبارهای استان ذخیره سازی شده است که این رقم در سال گذشته دو هزار و 26 تن بوده است.

ضیایی با بیان اینکه کارشناسان بهترین زمان برای استفاده از این ماده را قبل و یا هنگام کشت دانه می دانند، اظهار کرد: علت این امر این است که عمده جذب پتاسیم در گیاه در مراحل اولیه رشد گیاه اتفاق می افتد که حدود 80 درصد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4048 تن انواع کودهای پتاسه در گلستان ذخیره شده است

4048 تن انواع کودهای پتاسه در گلستان ذخیره شده است