مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 12:002023-09-02اقتصادي

برسی شرایط تأمین مالی پروژه های تجدیدپذیر


در نشست مشترک هیات مدیره و دبیرخانه انجمن انرژی های تجدیدپذیر و کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس، شرایط تأمین مالی پروژه های تجدیدپذیر بررسی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از انجمن انرژی های تجدیدپذیر ایران، نشست هم اندیشی با حضور شمس الدین حسینی، رییس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس و جعفر قادری، نایب رییس کمیسیون، با هیأت مدیره و دبیرخانه انجمن انرژی های تجدیدپذیر برگزار شد.

در این نشست، در بخشی از گزارش ارائه شده توسط هیئت مدیره انجمن انرژی های تجدیدپذیر عنوان شد: مشکلات صنعت برق از جمله عدم دسترسی به منابع مالی ارزان قیمت جهت احداث پروژه ها، قیمت گذاری دستوری، عدم وجود نهاد رگولاتور مستقل و کمبود منابع مالی دولتی جهت پرداخت تعهدات قراردادی فی مابین سرمایه گذاران و دولت، سبب شده است که پروژه های این صنعت سرمایه پذیر نباشند و لذا صندوق توسعه ملی و بانک ها نیز تمایلی به تأمین مالی پروژه های تجدیدپذیر نداشته باشند.

این در حالی است که با توجه به کسری موجود در بخش های برق و گاز کشور، در افق 1420 نیاز به سرمایه گذاری 60 میلیارد دلاری در بخش تولید برق می باشد که حدود 25 میلیارد دلار آن باید در بخش تجدیدپذیر اتفاق بیفتد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برسی شرایط تأمین مالی پروژه های تجدیدپذیر

برسی شرایط تأمین مالی پروژه های تجدیدپذیر