مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 12:502023-09-03اقتصادي

ذخیره سازی 50 میلیون مترمکعب آب در سدهای استان اردبیل


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: با آبگیری سه سد در استان اردبیل فقط امسال بیش از 50 میلیون مترمکعب آب در سدهای استان ذخیره سازی شده و توانستیم از خروج آن از کشور جلوگیری کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، علی حیدری اناری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش های انجام گرفته با احداث ایستگاه پمپاژ سربند در شمال استان از خروج 10 هزار لیتر در ثانیه آب از کشور جلوگیری به عمل آمد.

وی افزود: این مقدار آب که در طول 50 سال گذشته از کشور خارج می شد که با احداث ایستگاه پمپاژ سربند به شبکه آبیاری و زهکشی مغان تزریق شد تا بخشی از کمبودها را جبران کند.

وی با اشاره به 5 هدف کلان بخش آب استان اردبیل افزود: تامین، تخصیص و عرضه آب مطمئن و پایدار تامین، بهبود بهره برداری و سازگاری با تغییر اقلیم، ارتقای سطح خدمات مشترکین  و درآمد، کاهش تصدی گری، جذب سرمایه گذار و توسعه گردشگری آب و ارتقای سطح بنگاه داری و توجه به تعالی سازمانی پنج هدفی است که برنامه های بخش آب استان حول آن ها انجام می گیرد.

آبگیری سه سد در استان اردبیل در 2 سال اخیر حیدری اناری با اشاره به آبگیری سه سد در سطح استان در 2 سال اخیر بیان کرد: سد عمارت با 182 میلیون مترمکعب ذخیره آب به عنوان بزرگترین سد استان در دو سال اخیر تکمیل و آبگیری شد که با این اقدام توانستیم فق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره سازی 50 میلیون مترمکعب آب در سدهای استان اردبیل

ذخیره سازی 50 میلیون مترمکعب آب در سدهای استان اردبیل