مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 10:002023-08-31بين الملل

لزوم هم افزایی برای حذف مالاریا تا 1404 در کشور


در کارگاه سه روزه منطقه ای برنامه حذف مالاریا که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، بر اهمیت هم افزایی توان تمام دستگاه های مرتبط، - ایسنا/فارس در کارگاه سه روزه منطقه ای برنامه حذف مالاریا که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، بر اهمیت هم افزایی توان تمام دستگاه های مرتبط، برای دستیابی به هدف حذف مالاریا در افق 1404 تاکید شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز پنجشنبه 9 شهریور در کارگاه منطقه ای حذف مالاریا، گفت: بر اساس آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی که در دسامبر 2022 منتشر شد، در سال 2021 میلادی در حدود 247 میلیون نفر در جهان مبتلا به مالاریا تشخیص داده شده اند و از این تعداد 619 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

دکتر عباس رضاییان زاده افزود: آفریقا همچنان سنگین ترین بار این بیماری را به دوش می کشد و بر اساس همین گزارش، حدود 95 درصد از کل موارد مالاریا و 96 درصد از کل مرگ و میرها در منطقه آفریقا رخ داده است.

او ادامه داد: نظام مراقبت بهداشتی قوی، ستون فقرات پاسخ های موفق به مالاریا است، به نحوی که بر اساس برآوردها حدود 90 درصد از خدمات بهداشتی ضروری همچون پیشگیری از بیماری و جلوگیری از نیاز به مراقبت های ثانویه و ثالث پرهزینه تر را می توان از طریق نظام مراقبت های بهداشتی اولیه (PHC) انجام داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم هم افزایی برای حذف مالاریا تا 1404 در کشور

لزوم هم افزایی برای حذف مالاریا تا 1404 در کشور