مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 18:002023-08-26بين الملل

وبگاه صهیونیستی: آمریکا به شدت به توافق ریاض و تل آویو نیاز دارد


چند مقام آمریکایی گفته اند گه واشنگتن از رژیم صهیونیستی می خواهد تا در ازای عادی سازی روابط با عربستان سعودی، امتیازات زیادی به فلسطینی ها بدهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مسأله عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی، همراه با پیچیدگی های زیادی هم برای ریاض، هم تل آویو و هم برای واشنگتن است و به نظر می رسد آمریکا بیش از دو طرف دیگر تمایل زیادی برای این توافق نشان می دهد.

وبگاه خبری صهیونیستی واللا، در گزارشی به نقل از چند مقام آمریکایی نوشت که واشنگتن تلاش دارد رضایت رژیم اسراییل را برای دادن برخی امتیازات قابل توجه به فلسطینی ها در ازای توافق با عربستان سعودی جلب کند.

به گفته این مقامات،  جک سالیوان مشاور امنیت ملی و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته در جریان دیدار با ران درمر وزیر امور استراتژیک کابینه نتانیاهو که در واشنگتن به سر می برد، تلاش کرده اند به او توضیح دهند که تل آویو باید امتیازات قابل توجهی در کرانه باختری به عنوان بخشی از روند عادی سازی روابط با عربستان سعودی بدهد.

وبسایت عرب زبان واللا در ادامه اشاره کرد که دولت آمریکا تلاش زیادی می کند تا این توافق تا مارس 2024 که رقابت های انتخاباتی آغاز می شود، به ثمر بنشیند و آن را یک دستاورد بزرگ برای سیاست خارجی خود مطرح کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وبگاه صهیونیستی: آمریکا به شدت به توافق ریاض و تل آویو نیاز دارد

وبگاه صهیونیستی: آمریکا به شدت به توافق ریاض و تل آویو نیاز دارد